۱۳۸۹ آبان ۲۰, پنجشنبه

افزایش حقوق مهندسان گوگل

اريك اشميت، مدير عامل گوگل، بيش از 23 هزار كارمند اين شركت را از طريق اي‌ميل از افزايش حقوق مطلع كرد. گوگل علاوه بر افزايش حداقل 10 درصدي حقوق، به تمامي كارمندانش براي تعطيلات سال نو هزار دلار پاداش مي‌دهد. این اقدام گوگل احتمالا به این خاطر است که مهندسان نرم ا فزار این شرکت این شرکت را ترک نکنند و به این شرکت وفادار بمانند . همین چند روز پیش بود که پدر گوگل مپ و سرویس wave این شرکت را به مقصد facebook ترک کرد.

اما شاید براتون جالب باشه بدونید که مهندسان نرم افزار در شرکت های معروف صنعت IT چقدر حقوق می گیرند : متوسط درآمد یک مهندس نرم افزار گوگل $97,840 می باشد و گستردگی درآمد بین $80,000 و $150,000 است.

در کنار این درآمد امتیازات و پاداش هایی بین $20,000 تا $45,000 در سال نیز به این افراد داده می شود.

در مجموع می توان گفت که یک مهندس نرم افزار در گوگل به طور متوسط $112,573 در سال درآمد خالص دارد.حقوق کارکنان یاهو و مایکروسافت نیز مشابه گوگل می باشد با این تفاوت که پاداش ها در یاهو و مایکروسافت کمتر است و این مساله باعث شده است متوسط درآمد خالص سالانه در یاهو و مایکروسافت به ترتیب $105,642 و $105,375 باشد. این در حالی است که متوسط درآمد مهندسان نرم افزار در شرکت اپل تنها$89,000 می باشد.

منابع : سیلیکون الی اینسایدر و سایت تحلیلی خبری عصر ایران

سلام دوستان ببخشید وقتتون رو می گیرم اما یه مطلبی منو شوکه کرده ! و اون هم شمارنده فید وبلاگم هست که روی 38 و این در حالی که من وبلاگمو نه اصلا به کسی معرفی نکردم و نه جایی کامنت گذاشتم ! فقط می خوام بدونم آیا این آمار واقعی یا نه ! چون فید برنر بعضی وقتها غیر قابل اعتماد میشه و آمار درستی اعلام نمی کنه ! بنابراین ازتون خواهش می کنم در بخش نظرات شده حتی یک نقطه بذارید و منو مطمئن کنید ازتون ممنون می شم . با تشکر فراوان.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر